ACCTO - Welkom


ACCTO - Steeds tot uw dienst!


welkom op de website van accto - accountancy & fiscaliteit

ACCTO is sinds 2015 de nieuwe naam van het accountantskantoor C.B.B., regio Veurne (Centrum voor Beheersbijstand aan KMO), met vestigingen te Poperinge en te Veurne.

De naam ACCTO verwijst naar het proactieve karakter van het kantoor waarin boekhouders en accountants een accurate ondersteuning bieden aan KMO's, zowel eenmanszaken als vennootschappen. Deze assistentie gebeurt steeds in samenspraak (together) met de zelfstandige, vrije beroeper of bedrijfsleider.

Daarnaast verduidelijken de lijnen boven en onder de naam nog eens de aangeboden ondersteuning. ACCTO is als het ware de begeleider van iedere klant-ondernemer. Wij sturen u dus bij om op fiscaal en boekhoudkundig vlak het rendabelste pad te bewandelen.

Deze naamsverandering sluit uiteindelijk beter aan bij onze kernactiviteiten en waarden.
Tevens bevestigen wij hiermee ook de sterke en nauwe samenwerking tussen ACCTO, Zenito en Unizo

 

Neem gerust contact met ons op voor een verkennend gesprek. Wij helpen u en uw onderneming graag verder!

 

EENHEID IN VERSCHEIDENHEID 

accto bedrijf

bedrijf

ACCTO is een accountantskantoor met vestigingen te Poperinge en te Veurne.

Het kantoor, met een team van 18 ervaren medewerkers, streeft naar een maximale klantentevredenheid, door een persoonlijke aanpak van uw dossier en een regelmatige communicatie met de klant-ondernemer.

accto diensten

diensten

ACCTO biedt in hoofdzaak boekhoudkundige en fiscale diensten aan, aan kleine en middelgrote ondernemingen uit diverse sectoren zoals handel, ambachten, diensten, productiebedrijven, vrije beroepen en de landbouw.

Daarnaast is ACCTO een erkende dienstverlener voor de KMO-portefeuille voor de pijlers  “advies” en “opleiding”.

accto partners

partners

ACCTO bouwde in de voorbije jaren een netwerk en een gerichte samenwerking uit met advocaten, revisoren, externe adviseurs en notarissen.

Als klant kan je hierop vrijblijvend een beroep doen.

actueel

27.05.2017

Overuren in de horeca: FAQ

Vorig jaar werd het systeem van de flexijobs voor gelegenheidswerkers in de horeca ingevoerd. Tegelijkertijd werd de gunstige maatregel voor overuren in de horeca aangepast. Werknemers in de horeca hebben hierdoor recht op een fiscale vrijstelling voor 300 of 360 overuren per jaar als die niet gerecupereerd worden. Ook deze maatregel heeft de fiscus in een FAQ toegelicht.

24.05.2017

Investeringsaftrek 2018: percentages blijven gelijk

Ondernemingen die investeren in nieuwe materiële vaste activa hebben recht op een investeringsaftrek. Hun uitgaven voor het verwerven nieuwe activa, mogen gedeeltelijk in mindering worden gebracht van hun belastbare inkomsten. De percentages voor investeringen gedaan in 2017 (aanslagjaar 2018) zijn dezelfde als vorig jaar.

05.05.2017

Impact annualisering arbeidsduur beperkt voor werkgever

Werkgevers kunnen voortaan flexibele uurroosters standaard over een jaar spreiden om op het einde de gemiddelde arbeidsduur te bereiken. Door de arbeidstijd te ‘annualiseren’, wordt de bestaande regeling van flexibele uurroosters verder uitgebreid.

website door Kluwer EasyWeb